۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

۲ میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای کشاورزی فارس رها سازی شد

۲ میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای کشاورزی فارس رها سازی شد

شیراز- مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از رها سازی بیش از دو میلیون و هفتاد هزار قطعه انواع ماهیان گرمابی و سردابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فلاحی با بیان اینکه این عملیات در ۶ ماهه نخست امسال انجام شده است، گفت: تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان گرمابی در ۸۰۰ باب استخر در ۲۹ شهرستان استان فارس و تعداد ۸۷۰ هزار قطعه بچه ماهی سردابی در ۶۵ باب استخر در ۷ شهرستان این استان رهاسازی شده است.

وی با اشاره به این موضوع که تا پایان سال جاری در این استخرها هزار و ۶۰۰ تن انواع کپور ماهیان چینی از جمله کپور و آمور و ۹۰۰ تن ماهی سردابی تولید شود، ادامه داد: نکته مهم این است که با پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، نیازی به مصرف آب اضافی نیست.

فلاحی افزود: با این کار استفاده از منابع و تأسیسات موجود به بهترین شکل انجام می‌شود که این امر افزایش درآمد و سطح سلامت جامعه را به همراه دارد.

وی به مزایای پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی پرداخت و گفت: استفاده از تولیدات مزرعه مانند گندم، جو، ذرت و یونجه برای کاهش هزینه تمام شده تولید ماهی، غنی شدن آب خروجی استخر و کاهش میزان مصرف کود و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی از جمله مزایای این طرح است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ورود گوشت ماهی به عنوان یک غذای سالم و ضروری در سبد غذایی خانوار روستایی و شهری از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مدیریت شیلات استان فارس ضمن آموزش و ترویج پرورش آبزیان در استخرهای کشاورزی، نظارت بر توزیع ماهی و میزان تولید و همچنین ثبت آمار تولید در سامانه جامع پهنه بندی در هر شهرستان را با کمک کارشناسان رابط و مدیران پهنه پیگیری می‌کند.پ

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: از میان شهرستان‌های تولیدکننده ماهیان گرمابی در استان فارس شهرستان‌های قیر و کارزین، جهرم، داراب و مرودشت و در زمینه پرورش ماهیان سردابی شهرستان‌های سپیدان، اقلید و ممسنی حائز رتبه برتر هستند.

کد خبر 6250633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha